FANDOM

BotoneraPopups komutu, CTRL tuşuna basılırken bir linke getirilirken, faydalı eylemlere bağlantılar içeren popup (sayfa içi) ekler.

Özellikler

  • Tek bir tıklatmayla, bir sayfada zaten mevcut olan herhangi bir bağlantı için bir sayfadaki tüm olası işlemlere ("neredeyse" "erişebilirsiniz). Yalnızca wiki bağlantıları değil, sayfadaki bir wiki sayfasına işaret eden herhangi bir isteğe bağlı bağlantı.
  • Bağlantı bir kullanıcıyla ilgili olduğunda kullanıcılar için aynıdır (blok, katkılar, kullanıcı sayfası, konuşma).
  • Özel bir geri alma özeti ile geri alma, MediaWiki'nin çekirdek geri alma işlevini kullanarak geri alma işlemlerini Son Değişikliklerden geri alma ve/veya geri alma işleminden sonra farkı geri çevirme.
  • URL’yi el ile düzenlemeden veya tercihlerinizi değiştirmeden, ilk düzenlemede önizlemeyi değiştir.

Kullanım

Klavyenizin CTRL tuşunu basılı tutun ve fare işaretçinizi wiki üzerindeki bir bağlantının üzerine getirin. Bağlantı bir makaleye işaret ediyorsa, bağlantının altında, makale ile ilgili mevcut çeşitli işlemlere bağlantılar içeren bir açılır pencere görünür:

  • Sayfa işlemleri: görüntüleme, düzenleme, geçmiş, temizleme, silme (yalnızca sysops), koruma (yalnızca hizmetler)
  • Özel sayfalar: Burada ne bağlantıları var, Aynı öneki olan sayfaları listele, yeniden adlandır/taşır, günlükleri görüntüle, bir farktaki son değişikliği gör
  • Kullanıcı eylemleri: Bağlantı bir kullanıcı sayfası olduğunda veya bir kullanıcıyla ilgili olduğunda: Görünüm katkıda bulunur, kullanıcı günlükleri, kullanıcı blokları, kullanıcıyı engeller (yalnızca hizmetler)
  • Farklar: Link bir fark veya permalink olduğunda: Önceki fark, sonraki fark ve gerçek farka olan bağlantılar ve sonraki veya önceki revizyonu düzenleyin.
  • Geri alma: Bağlantı bir geri alma olduğunda: "bot" bayrağını değiştirir (RecentChanges'den gizlenir), geri alma işleminden sonra farklılığı değiştir, geri alma özeti için özel bir mesaj kullanın.
  • Diğer seçenekler: İlk düzenlemede önizlemeyi aç/kapat (yalnızca açılır linkler), fark olduğunda geçiş önizlemesini değiştir (yalnızca açılır linkler).

Açılır pencereyi gizlemek için kapat bağlantısını tıklayın ([X] olarak temsil edilir) veya klavyenizin ESC tuşuna basın.

Bağlantıları, açılan sayfanın içindeki sayfa başlığının yanında bulunan iki düğme ile makale sayfasını veya konuşma sayfasını hedeflemeden değiştirebilirsiniz.

Ek olarak, bir değişiklik bağlantısı, sayfa başlığını rastgele bir tane ile değiştirmek için yanlarındadır (sayfa adının altını çizmeden işaretleme, hızlı bir şekilde başka bir sayfaya düzenleme yapmak vb.). Açılır pencereyi kapatırsanız veya CTRL tuşunu basılı tutarak başka bir bağlantıya yönlendirirseniz, hedef sayfa sıfırlanır.

Düzenleme sırasında önizlemeyi değiştir seçeneği mevcut sayfa için aynı durumda kalır. Üzerine tıklayarak açıp kapatabilirsiniz ve açılır penceredeki bağlantıları düzenlemek buna göre değişecektir. Aynısı, farklı bir sayfa aldığımızda bir önizleme görüntüleme seçeneğinde de olur. Her iki seçenek de başlangıçta, kullanıcı seçenekleri (Special:Preferences ile yapılandırabileceğiniz) ve bir çerezde depolanan değerler için sorgulama yapmak üzere ayarlanmıştır. Tercihlerinizi değiştirirseniz, yeni değerler alması gerekir. Değilse, bu betiği yüklediğiniz wikideki Special:Preferences bölümüne gitmeniz yeterlidir ve bu çerezin değerini yenileyecektir.

Geçerli sayfa için son geri alma seçenekleri: bot bayrağının değişmesi, fark ve özel mesaj. Birden fazla geri alma bağlantısı olan sayfalar için faydalıdır (Katkılar sayfası veya Son Değişiklikler). Bot ve fark geçişleri, üzerlerine tıklanarak açılıp kapatılabilir ve özel geri alma özeti bağlantısı, mevcut özel geri alma mesajını yerleştirmek (veya görüntülemek) için bir giriş kutusu açar. Boş bir dizeye ayarlayarak kaldırabilirsiniz. Yukarıda belirtilen diğer seçenekler gibi, fark bağlantısı tercihlerinizle başlatılır. Geri alma seçenekleri, yalnızca açılır pencerenin geri alma bağlantısı için geçerlidir.

Kurulum

Aşağıdakini w:Special:MyPage/global.js (Fandom tarafından barındırılan tüm wikilerde kişisel kullanım için) veya Special:MyPage/monobook.js/Special:MyPage/wikia.js listesine ekleyin. Belirli bir wikide. Komut dosyalarından birinin üzerinde bir dil kodu olduğuna dikkat edin (BotoneraPopups/UILang/en.js). Bu dilde bir yerelleştirme varsa, seçtiğiniz dil koduyla değiştirin. #Dil öğesini kontrol edin.

İngilizce metin için
// BotoneraPopups BAŞLAT
importArticles({
    type: "script",
    articles: [
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/BotoneraPopups.js",
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/WikiArticle.js",
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/UILang/en.js",
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/code.js"
    ]
});
// SON
İspanyolca metin için
// BotoneraPopups BAŞLAT
importArticles({
    type: "script",
    articles: [
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/UILang/es.js",
    ]
});
// SON
Lehçe metin için
// BotoneraPopups BAŞLAT
importArticles({
    type: "script",
    articles: [
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/UILang/pl.js",
    ]
});
// SON
Rusça metin için
// BotoneraPopups BAŞLAT
importArticles({
    type: "script",
    articles: [
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/UILang/ru.js",
    ]
});
// SON
Türkçe metin için
// BotoneraPopups BAŞLAT
importArticles({
    type: "script",
    articles: [
        "u:dev:MediaWiki:BotoneraPopups/UILang/tr.js",
    ]
});
// SON

Ve bunun gibi.

Gelişmiş kullanıcı deneyimi için, dili İngilizce'den başka bir wikide düzenlemeyi planlıyorsanız, İçerik dil desteği altında listelenen ek kodları ayarlamanız gerekir.

İnce ayar

Aşağıdaki ek seçenekler gerekli değildir, ancak İngilizce dışındaki diller için özellikle yararlı olabilir:

Ad alanları

Bu sadece içerik dili İngilizce olarak ayarlanmamış wikilerde gereklidir.

Bu komutu makaleyi konuşma sayfası ad alanlarından ayırmak için kullanılan wikide kullanılan ad alanlarını algılamak için yerleşik bir işleve sahiptir. İngilizce dışındaki adlarda ad alanları yerelleştirilir. Bu sorun değil, çünkü ad alanı bilgisi sayfada zaten mevcut, ancak bu bilgi İngilizce'deki "kanonik" ad alanı adından yoksun. İngilizce ad alanı adları normalde gerekli değildir, ancak dahili olarak bazı ad alanları (Kullanıcı gibi), kullanıcı ile ilgili eylemleri görüntülemek için özel olarak kullanılır ve İngilizce ad alanını kullanan bir bağlantıyla karşılaşılırsa, geçerli bir ad alanı bilgisi olmadan, yerelleştirilmiş ad alanını çözemez ve ad alanı salt bir ön ekmiş gibi ele alınır, konuşma sayfası bağlantısını oluşturulamaz.

Bu davaları ele almak için, lütfen İçerik dil desteği adresinde verilen kodu ekleyin.

Özel sayfa takma adları

İngilizce dışındaki dillerde wikiler için, özel sayfalar yerine hedef makaleyi öne sürmek için özel sayfalara bağlantılar düzgün bir şekilde tanınamayabilir. Örneğin, açılır pencerenin kullanıcıyı hedeflemesine neden olacak Special:Contributions veya açılan pencereyi hedefleyen Special:Upload bağlantılar.

Bunu düzeltmek için, Özel sayfa diğer adlarının bir listesini sağlamalısınız. Bu amaç için kullanabileceğiniz kod için İçerik dil desteği bölümüne bakın.

Buna ek olarak, açılır pencerenin bağlantılarında kullanılan özel sayfalar için bir Özel sayfa takma adları listesi sağlanması, İngilizce'deki "kanonik" özel sayfa yerine, bu dilde kullanılan varsayılan özel sayfa adını işaret etmelerini sağlar. bir yönlendirme kaydeder ve normal bir wiki bağlantısından da erişildiyse link ziyaret edildi olarak işaretlenir.

API üzerinden özel sayfa takma adlarının listesine erişilebilir. Örneğin: [1]

Özel sayfa diğer adlarının listesini sağlamak için, (diğer değişkenlerin üzerine yazmamak için) window.BotoneraPopups.wikisiteinfo nesnesi, api çıktısı tarafından kullanılan yapıya uygun olması gereken specialpagealias anahtarına sahip bir nesne sağlamak (yukarıdaki bağlantıya bakınız). API'de listelenen tüm özel sayfaların tanımlanması gerekmez. Katkılar ve Yükle tanımlanmalıdır. Açılır penceredeki bağlantılarda kullanılan diğer promosyonlar faydalı olabilir, ancak gerekli değildir.

İçerik dil desteği altındaki örneklere bakın.

Bu kodu almak için kodu çağırmadan önce veya sonra güvenle yerleştirebilirsiniz.

Dil

#Kurulum'da belirtilen adımları takip ederseniz, tercih ettiğiniz dille eşleşen yerelleştirilmiş bir sürüm edinmelisiniz. Bulunduğunuz wiki hakkında geri alma haklarınız varsa, lütfen yerelleştirmeye ilişkin #Özel geri alma mesajı öneki bölümüne bakın, çünkü kullanıcı diline bağlı değil, içerik diline bağlı bir mesajdır.

Yeni bir çeviri oluşturmak için MediaWiki:BotoneraPopups/UILang/en.js adresine gidin, kaynak kodunu kopyalayın ve yeni bir sayfa oluşturun (yerelleştirmek istediğiniz dille en dil kodunu değiştirin) Aynı içerikle, her mesaj adının değerlerini değiştirir. Lütfen kodun JavaScript olduğunu ve her iletinin tek veya çift tırnaktan oluşması gerektiğini unutmayın (her ikisi de eşleşmelidir). Mesajın bir parçası olarak tekli veya çiftli tırnak kullanmak istiyorsanız, o karakterin önüne ters eğik çizgi (\) koyarak kaçın ya da tırnakları tekliden ikili ya da tam tersine çevirin.

Ardından, MediaWiki:BotoneraPopups/Code/en.js içeriğini aynı öneki içeren bir sayfaya kopyalayın, dil kodunu ayarlayın.

Mevcut tanımlanmış diller:

  • en (English)
  • es (Español)
  • pl (Polski)
  • tr (Türkçe)

Özel geri alma mesajı öneki

Özel geri alma mesajı öneki, özel bir geri alma mesajı tanımladığınızda özel geri alma mesajınızdan önce eklenen bir mesajdır. Düzenlemenizin gerçekte bir geri dönüş olduğunu ve işlemin sayfa geçmişindeki yararlı bilgileri göstermesini tanımlamanın "standart" bir yolunu sağlayacaktır. Özel bir geri alma mesajı sağlamazsanız bu önek kullanılmayacaktır.

Bunun için ihtiyacınız olan kod, İçerik dil desteği içerisinde zaten listelenmiş olabilir. Özelleştirmek istiyorsanız veya daha önce desteklenmeyen bir dile ihtiyacınız varsa okumaya devam edin.

İleti varsayılan olarak Düzenlenen [[Special:Contributions/$1|$1]]: olarak değiştirilir; burada $1, düzenlemeleri geri alınmış olan kullanıcının adıyla değiştirilir. Çünkü birçok durumda, önceki yazarın ismine sahip değiliz, sadece standart mesajın ilk bölümünü içeriyor, son sürüme $2 yazıyor.

Yerelleştirmek için aşağıdaki söz dizimini kullanın:

// Create if not exists
if (!window.BotoneraPopups) {
    window.BotoneraPopups = {};
}
 
window.BotoneraPopups.rollbackSummaryPrefix = 'Yapılan düzenlemeler [[Special:Contributions/$1|$1]]: ';

window.BotoneraPopups.rollbackSummaryPrefix öğesini bir içine sarabilirsiniz (window.wgContentLanguage == 'en') {...}, dil kodunu dille eşleştirerek yerelleştirilmiş mesajın, global.js'inize koymanız ve farklı dillere sahip wikilerde geri alma haklarına sahip olmanız durumunda, her dilde istenen yerelleştirme elde edilir.

Açılır pencerenin görünmesi için hangi özel tuşun tutulması gerektiğini seçin

Varsayılan olarak, açılır pencerenin görünmesi için bir bağlantı girerken CTRL tuşunun basılı tutulması gerekir. Bunun için ALT veya SHIFT tuşunu tercih ediyorsanız (veya birden fazla tuşun bir kombinasyonunu), displayOnKey özelliğini değiştirerek değiştirebilirsiniz.

Bu varsayılan yapılandırmadır:

// Var değilse oluştur
if (!window.BotoneraPopups) {
    window.BotoneraPopups = {};
}
// Açılır pencereyi açmak için anahtar bağlama değiştir
window.BotoneraPopups.displayOnKey = $.extend(true, window.BotoneraPopups.displayOnKey, {ctrlKey: true, altKey: false, shiftKey: false});

Her tuşun (ctrlKey, altKey, shiftKey) değerini, bu tuşun pop-up'ın görünmesini beklemesini zorunlu kılmak için true veya o tuşa gerek duymamak için false olarak değiştirmeniz gerekir. 3 tuşu da yanlış olarak ayarlarsanız, açılır pencerenin tutulan herhangi bir tuşa ihtiyaç duyularak açılacağını unutmayın.

Açılır pencereyi doğrudan tuşa basıldığında görün

Varsayılan olarak, açılan pencereye yalnızca yapılandırılmış tuşlardan birine basıldığında fare bir link girdiğinde gösterilir. Fare zaten bir bağlantının üzerindeyse ve açılır pencereyi başlatan tuşa basarsanız görüntülenmez. CTRL + C gibi kısayol tuşlarını kullanırken bu özelliğin etkinleştirilmesinin görünmesine neden olabileceğini unutmayın. Görünürlüğü tetikleyen tuşları değiştirerek bunu önleyebilirsiniz.

Aşağıdaki kodu ekleyerek görüntülenmesini sağlayabilirsiniz:

// Var değilse oluştur
if (!window.BotoneraPopups) {
    window.BotoneraPopups = {};
}
// Tuşa basıldığında açılan pencereyi aç
if (BotoneraPopups.setDisplayOnKeyDown) {
    BotoneraPopups.setDisplayOnKeyDown(true);
} else {
    BotoneraPopups.displayOnKeyDown = true;
}

Sayfa odağı kaybettiğinde açılır pencereyi gizle

Tarayıcı penceresi/tarayıcı sekmesi odağı kaybettiğinde açılır pencerenin kendisini gizlemesini istiyorsanız (örneğin, yeni pencerelerde bağlantılar açarken) bu amaçla aşağıdaki kodu kullanabilirsiniz:

// BotoneraPopups sayfa bulanıklığını gizle
$(function() {
    $(window).blur(function() {
        if (window.BotoneraPopups && window.BotoneraPopups.hide) {
            window.BotoneraPopups.hide();
        }
    });
});

Kod

Sürüm notları

(yeni sürüm değil) (12 Ocak 2015)
  • Fandom, komutunun yerini değiştirir ve templates=expand URL parametresini bozar. Bu betiği eklemek için daha önce kullanılan kod bozuk. Bu sayfa, komutu eklemenin yeni yolunu yansıtacak şekilde güncellendi.
2.5 (17 Ekim 2012)
  • Yeni yapılandırma değişkeni (displayOnKeyDown/setDisplayOnKeyDown), açılır pencereyi farenin bağlantı alanına girmesi yerine bir bağlantı üzerinde doğrudan tuşa basılmasını sağlamak için yapılır.
  • Açılır pencerenin ara sıra sol üst köşeye taşınması sorunu düzeltildi.
2.3-2.4 (29 Eylül 2012)
  • 1.19 taşımacılığın avantajından yararlanın: İlgili kullanıcı tercihlerini, mw.user.options aracılığıyla erişilebilir olduklarında oturum çerezine kaydetmeye gerek yoktur
2.2 (13 Temmuz 2012)
  • Kullanıcının, açılır pencerenin görünmesi için hangi özel tuşun tutulması gerektiğine karar vermesine izin verir
2.1 (4 Temmuz 2012)
  • Bir tam ad alanı listesi olmadan kanonik ad alanlarının geç tanımlanmasına izin verir
2.0 (4 June 2012)
  • dev.fandom'da yayılandı

Fandom may earn an affiliate commission on sales made from links on this page.

Stream the best stories.

Get Disney+