Fandom Developers Wiki
Advertisement

Bu, DiscordIntegrator'un nasıl kurulacağına ilişkin adım adım bir kılavuzdur. Yalnızca önemli kısımları özetleyecek ve gelişmiş yapılandırmaya girmeyecektir.

Bu kılavuz aşağıdakileri varsaymaktadır:[]

  • Vikiniz VIKINIZ.fandom.com/tr adresidir. Kılavuzdaki bağlantıları takip ederken VIKINIZ.fandom.com/tr kısmını vikinizin URL'si ile değiştirmeyi unutmayın. Örneğin, vikiniz Disney Viki ise, doğru bağlantı disney.fandom.com/tr olacaktır.
  • Zaten bir Discord sunucunuz var. Bunu yapmazsanız, bir tane oluşturma hakkında buradan okuyun.
  • Vikinin hizmetlisi ve sayfaya yerleştirmeye çalıştığınız Discord sunucusunun hizmetlisiniz.
  • Belge sayfasını en az iki kez baştan sona okudunuz ve hâlâ bir Discord widget'ını vikinize nasıl yerleştireceğinizi anlamadınız.

1. adım: DiscordIntegrator'u içe aktarın[]

DiscordIntegrator betiğin çalışması için ImportJS aracılığıyla vikinize aktarılması gerekir.

  1. https://VIKINIZ.fandom.com/tr/wiki/MediaWiki:ImportJS?action=edit adresine gidin
  2. Sayfanın en üstüne dev:DiscordIntegrator/code.js yapıştırın.
  3. Sayfayı kaydetmek için Değişiklikleri kaydet düğmesine tıklayın.

2. adım: Discord widget'ı etkinleştirin[]

DiscordIntegrator'ın Discord sunucunuza bir widget yerleştirebilmesi için Discord sunucunuzda Discord widget'ının etkinleştirilmesi gerekir.

  1. Discord'u açın.
  2. Sunucu listesinden sunucunuzu seçin.
  3. Sunucu Ayarları ile açılır menüyü görmek için kanal listesinin üstündeki sunucu başlığına tıklayın. Bunun gibi bir şey görmelisiniz:
    DiscordIntegrator-1
  4. Sunucu Ayarları seçeneğine tıklayın.
  5. Sunucu Ayarlarının kenar çubuğuna bakın ve bunun gibi bir Widget seçeneği görmelisiniz:
    DiscordIntegrator-2
  6. Widget seçeneğine tıklayın.
  7. Bunun gibi bir ekran görmelisiniz:
    DiscordIntegrator-3
  8. Sunucu Widget'ını Etkinleştir seçeneğin yanındaki onay kutusu yukarıdaki resimdeki gibiyse, sunucu widget'ını etkinleştirmek için üzerine tıklayın.
  9. Widget'ın insanları o kanala davet etmesini sağlamak için Kanalı Davet Et açılır menüsünden bir kanal seçin. Bu, insanlar Discord widget'ınızdaki Bağlan düğmesine tıkladıklarında o kanala ulaşacakları anlamına gelir. Bu seçenekte ayarlanmış bir kanal yoksa Bağlan düğmesi görünmeyecektir, bu nedenle insanların widget aracılığıyla sunucunuza katılabilmelerini istiyorsanız bu seçeneği bir kanal olarak ayarlayın.
  10. Sunucu kimliğinizi kopyalamak için Sunucu ID'si bölümündeki Kopyala düğmesini tıklayın ve widget'ı yerleştirmek için kullanılacağından sunucu kimliğinizi bir yere kaydedin.
  11. Düzgün bir şekilde kurulduğunda, sunucu ayarlarınız şöyle görünmelidir:
    DiscordIntegrator-4

3. adım: Bir DiscordIntegrator şablonu oluşturun[]

DiscordIntegrator'ın daha kolay kullanımı için Discord widget'larını sayfalara yerleştirmek için bir şablona sahip olmanız gerekir. Discord widget'ını sayfalara gömmek istemiyorsanız ve yalnızca vikinin kenar çubuğuna gömmek istiyorsanız, doğrudan adım 5'e atlayın.

  1. Bu sayfayı açın.
  2. Düzenleyici kutusundaki tüm metni seçin ve kopyalayın.
  3. https://VIKINIZ.fandom.com/tr/wiki/Şablon:DiscordIntegrator?action=edit adresine gidin
  4. Daha önce kopyaladığınız metni içine yapıştırın.
  5. Sayfayı kaydetmek için Kaydet butonuna tıklayın.

4. adım: DiscordIntegrator şablonunu kullanın[]

Şimdi, aşağıdakileri sayfalara eklemek için source editor kullanarak widget'ı sayfalara gömebilmelisiniz:

{{DiscordIntegrator
|id     = <SUNUCU KİMLİĞİNİZ>
|width  = 300px
|height = 500px
}}

burada <SUNUCU KİMLİĞİNİZ>, ikinci adımda kopyaladığınız ve kaydettiğiniz sunucu kimliğiyle değiştirilmelidir. Örneğin, ve bu yalnızca bir örnek, Dev Wiki'nin Discord sunucusunu (sunucu kimliği 246075715714416641 olan) gömmek istiyorsanız, şunları kullanırsınız:

{{DiscordIntegrator
|id     = 246075715714416641
|width  = 300px
|height = 500px
}}

şunu sonuçlanacak:

If you see this, your JavaScript might be disabled or DiscordIntegrator plugin isn't working. If the latter, please contact a wiki administrator.

5. adım: Widget'ı kenar çubuğuna yerleştirin[]

  1. https://VIKINIZ.fandom.com/tr/wiki/MediaWiki:Custom-DiscordIntegrator-config-id?action=edit adresine gidin
  2. İkinci adımda kopyaladığınız sunucu kimliğini buraya yapıştırın. Yalnızca sunucu kimliği sayfaya yerleştirilmelidir. Tüm DiscordIntegrator şablonunu kopyalamak işe yaramaz.

Hâlâ anlamıyorum[]

Bu durumda, widget'ın nasıl kurulacağına dair sorular sormak için tartışma sayfasını kullanın veya Fandom Developers Discord sunucusuna girin ve DiscordIntegrator'ı orada ayarlama konusunda yardım isteyin. Hangi adımda takılı kaldığınızı not etmeyi ve vikinizin URL'sini vermeyi unutmayın.

Advertisement