Fandom Developers Wiki
Advertisement

Fandom Developers Wiki sitesinde uluslararasılaştırma için, Project:I18n sayfasına bakın.

i18n terimi (İngilizce: internationalization), uluslararasılaştırma anlamına gelir; kullanıcı arayüzü ve içerik yerel ayarının ayrılması. Web geliştiricileri, aşağıdakileri sağlamak için kullanıcı betiklerine uluslararasılaştırma uygular:

  1. betik, Fandom'un yerel ayar aralıklarına göre ölçeklenecek
  2. betik farklı dillere ve bölgelere uyarlanabilir

Uluslararasılaştırmayı yerelleştirme (sayı: l10n; İngilizce: localization) betik izler; kullanıcı arayüzüne yerel ayara özgü içeriğin eklenmesi.

Yerel[]

Yerel, kullanıcının tercihini tanımlayan bir dil ve bölge parametresidir. Fandom'da vikiler dil kodları ayarladı ve kullanıcıların kendi yerel ayarlarını yansıtmak için bir dil tercihi var. Bunlar, ?uselang URL parametresi tarafından da geçersiz kılınabilir.

Uluslararasılaştırma[]

Uluslararasılaştırma amacı[]

Uluslararasılaştırmanın amacı, bir betikteki temel düzeni veya kullanıcı arayüz mantığını yerel ayara özgü olmayacak şekilde uyarlamaktır. Bu, mesaj çevirileri gibi yerel ayara özgü içeriğin satırda yer almasını mümkün kılar.

Bununla birlikte, genel olarak, yerel ayar farklılıkları, Fandom'daki çeviri için çoğunlukla önemli olmasına rağmen, düzeni (okuma yönü) ve ölçüm sistemlerini (metrik ve İngiliz birimleri) değiştirebilir.

Uluslararasılaştırma işlemi[]

Uluslararasılaştırma işlemi, içeriği yerel ayara göre bölmeyi ve betikteki kullanıcı arabiriminden ayrı olarak depolamayı içerir. Bu, geliştiriciler ve içerik çevirmenleri için kullanıcı deneyimini geliştirir.

Uluslararasılaştırma avantajları[]

Uluslararasılaştırmanın avantajları vardır:

  • Daha iyi anlamsal - içerik ve mantığın ayrılmasıyla çok düzgün bir şekilde uyum sağlar (ör. mesajlar, geliştirici betikleri için JSON olarak düzgün bir şekilde önbelleğe alınır)
  • Daha az yerel ayar:
    • Artırılmış sürdürülebilirlik - yeni özelliklerle bir komut dosyasını değiştirmek ve genişletmek daha kolay
    • Yerel ayara özel içerik için Artırılmış kapasite

Yerelleştirme[]

Yerelleştirmenin amacı[]

Yerelleştirme amacı, betiklerin belirli bir yerel ayardaki kullanıcılar için uygun olmasını sağlamaktır. I18n-js kitaplığı, kullanıcının yerel ayarını otomatik olarak hedefleyen bir mesaj işlevine sahiptir.

Kullanıcı arabiriminin kısmen veya tamamen kod yazarının diline veya bölgesine sabitlenmemesi için l10n'nin i18n gerektirdiğini unutmayın.

Yerelleştirme işlemi[]

Yerelleştirme süreci uluslararasılaştırmadan daha uzundur. İçerik, esas olarak mesaj çevirisi yoluyla yeni bir yerel ayara uyacak şekilde genişletilir. Bu genellikle JSON veya bireysel sistem mesajlarını düzenleyerek yapılır.

Yerelleştirmenin faydaları[]

İşte yerelleştirmenin bazı avantajları:

  • Farklı bir yerel ayar tarafından karşılanmayan ihtiyaçları olan kullanıcıları barındırarak çeşitliliği arttırır.
  • Eksik yerel ayar desteğinden Kullanıcı karışıklığını önleyin. Örneğin, Meksikalı kullanıcılar bir Türkçe vikinin rayında bir İngilizce ray modülü başlığı görmezler.

Ayrıca bakınız[]

Advertisement