Fandom Developers Wiki
Advertisement

Sağdan sola vikileri veya sağdan sola kullanıcı dilleri için Fandom desteği zayıf ve kullanıma hazır MediaWiki sağdan sola desteğini bile doğru şekilde kullanmıyor. Bu stil sayfası, birkaç stil bildirimini geçersiz kılarak bazı sorunları düzeltmeye çalışır. Hem Sağdan sola vikilerinde site genelinde içe aktarma hem de kişisel içe aktarma için uygundur.

Ne yazık ki, Fandom kendi CSS'lerini oldukça sık değiştirdiğinden ve ayrıca vikilerin kendi geçersiz kılmaları olabileceğinden, stil sayfasının kendisi bazı durumlarda sorunlara neden olabilir. Ancak anlamlı gelişme buna değer gibi görünüyor.

Kurulum[]

Arka plan[]

Fandom ağı çeşitli dillerde vikiler içerir, bunlardan bazıları sağdan sola yazılan dillerdir (yani Arapça, İbranice ve Farsça). Fandom, kullanıcıların ziyaret ettikleri vikinin içerik dilinden farklı olarak site arayüzü için tercih ettikleri dili seçmelerine de olanak tanır.

Sağdan sola dilleriyle ilgili sorunlar üç durumda ortaya çıkabilir:

  • Bir soldan sola arabirim dili kullanan bir kullanıcı, bir sağdan sola vikisini ziyaret ediyor.
  • Bir sağdan sola arabirim dili kullanan bir kullanıcı, bir soldan sağa vikisini ziyaret ediyor.
  • Bir sağdan sola dili kullanan bir kullanıcı, bir sağdan sola vikisini ziyaret ediyor. Bu aynı zamanda RTL vikilerini oturum açmadan ziyaret eden tüm kullanıcıları içerir, çünkü onlar için arayüz dili varsayılan olarak ziyaret ettikleri vikinin diliyle eşleşir.

Bu durumların her biri farklı sorunları beraberinde getirir ve bu stil sayfası daha çok RTL vikilerine odaklanmış olsa da hepsini ele almaya çalışır.

Stil sayfası tarafından ele alınan birkaç sorun örneği:

  • Bozuk kaydırıcılar
  • İçindekiler'de yanlış yerleştirilmiş madde işaretleri
  • Bilgi kutularının yanlış veya tutarsız yerleşimi
  • Sağ (veya sol) rayın bozuk arka planı (evet, arka plan rengi etkilendi...)
  • Mobil Chrome'da masaüstü görünümü görüntülenirken sayfanın ortasına yerleştirilen küresel gezinme çubuğu
Advertisement